6 voordelen van een e-mailcampagne voor je KMO

Wil je in 2019 je bedrijfsmarketing een boost geven? Maak dan werk van je e-mailcampagnes! Marketing via e-mail past namelijk perfect in een degelijke bedrijfsstrategie. De volgende 6 voordelen overtuigen je ongetwijfeld.

1. Tijd- en geldbesparing

Als je een voordelige en snelle manier zoekt om klanten en prospecten te bereiken, is e-mailmarketing een slimme keuze. Het is simpel: je kiest een betrouwbare e-mailservice, stelt een contactenlijst samen (eventueel per doelgroep), laat de teksten schrijven en de lay-out verzorgen.

Et voilà: je e-mailcampagne wordt naar honderden of duizenden contactpersonen tegelijk gestuurd! Geen printer of folderbezorger nodig. Je bereikt vlug en efficiënt een grote groep mensen.

Vraag meteen om een offerte!

2. Merkidentiteit

Je hebt geen promotie of actie, dus je hebt geen e-mailcampagne nodig? Dan denk je verkeerd. Met e-mailmarketing zorg je sowieso voor brand recognition of met andere woorden: je maakt je identiteit als bedrijf en als merk makkelijk herkenbaar.

Door te informeren over je diensten of nieuwtjes, toon je je expertise. Door de juiste kleuren, tone of voice en afbeeldingen te gebruiken, geef je het karakter weer van je onderneming. Als je op deze manier dus regelmatig in de inbox van je klanten of prospecten verschijnt, blijf je in hun geheugen. Hebben ze één van je diensten nodig? Dan zullen ze sneller aan jou denken.

3. Makkelijk in te plannen

Wil je een nieuwsbrief, uitnodiging, wensen, link naar een blog, … versturen op specifieke momenten in het jaar? Een e-mailcampagne kan je perfect vooraf inplannen. Je kan zelfs de tijdstippen bepalen per doelgroep. Laat ons gewoon weten wat & wanneer en we brengen het voor je in orde.

4. Meetbaarheid

Wanneer je een nieuwsbrief via e-mail verstuurt, heb je de kans om het gedrag van ontvangers te volgen. Denk dan aan het aantal geopende e-mails en de aangeklikte links. Je komt zelfs te weten wie er precies je e-mail gelezen heeft.
Dit is erg nuttige informatie, want zo kan je makkelijk testen welke lay-out, onderwerpen, e.d. effect hebben, verschillende doelgroepen bepalen en je volgende campagnes eraan aanpassen.

5. Meer bezoekers op je website

Nog een tip: laat in je newsletter doorklikken naar je website. Verwijs bijvoorbeeld naar een blog, naar je diensten- of contactpagina. Elke extra bezoeker is immers een mogelijke klant. En hoe meer bezoekers, hoe relevanter Google je vindt, dus hoe hoger je in de ranking verschijnt én hoe sneller andere mensen je website dan weer vinden. Een en al voordeel dus!

6. Duurzame marketing

Reclame op papier versturen, het brengt in vele gevallen niet meer zoveel op als vroeger. Laten we eerlijk zijn: een groot deel van je folders belandt in de prullenbak. Facturen krijg je tegenwoordig toch ook via e-mail? Wel ook e-mailcampagnes zijn een veel duurzamere optie dan brochures of folders: minder kosten, meer resultaten en minder impact op het milieu.

Wil je weten hoe Quantum Leap je van dienst kan zijn bij e-mailcampagnes?

Neem vlug contact met ons op!